بحث المدونة

الاثنين، 16 مارس 2009

حدوتة الأسد و الفار

حدوتة الأسد و الفار

كان يا مكان و لا يحلى الكلام الا بذكر النبى عليه الصلاة و السلام

كان الأسد ملك الغابة نايم , و فجأة حس ان فى حاجة صغننة مشيت على رجله , بص لقى فار صغير , فقاله إنت يا فار يا صغير اللى مشيت على رجلى و صحتنى من النوم , أنا لازم أكلك عشان تحرم

الفار قال للأسد : أرجوك متاكلنيش أنا مش هعمل كدا تانى , و كمان أنا مش هشبعك

الأسد قالو : لاه أنا لازم أكلك عشان تحرم

الفار قال للأسد : أنا آسف , متاكلنيش و أنا أوعدك انى هساعدك فى اى مشكلة تقع فيها

الأسد ضحك و قال : ها ها ها بقى انت يا فار يا صغير هتساعدنى انا ملك الغابة !!, على العموم تقدر تمشى أنا سامحتك

بعد كام يوم و الفار ماشى فى الغابة لقى الاسد موجود جوا شبكة الصياد , أصل الصياد كان بيعمل الشبك دا عشان يصطاد بيه الحيوانات

الفار قعد يقرقض فى الشبكة لحد ما عمل فتحة على أد حجم الأسد , و بعدين الاسد خرج من الشبكة و جري هوا و الفار بعيد عن الصياد و الشبكة

الأسد قال للفار أنت حجمك صغير صحيح , لكنك أنقذت ملك الغابة شكرا ياااااااااااااااااااااا صديقى

و توتة توتة خلصت الحدوتة , حلوة و لا ملتوتة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق